Knjige‎ > ‎Gledališče‎ > ‎Umetnost igre‎ > ‎

Vsebina knjige

Vili Ravnjak: Umetnost igre


Jure Gantar: PREDGOVOR – ATOMSKA TEATROLOGIJA VILIJA RAVNJAKA

 

ILUZIONISTIČNO ZRCALO
Filozofska antropologija igre

1.
Princip igre kot temelj sveta in gledališča. Človeška zavest kot središče kozmosa. Volja. Klasična definicija igre. Transformacijski in mimetični nagon.

2.
Idealiteta gledališča kot odraz prvinskega stanja duše. Definicija zgodbe. Identifikacija.

3.
Projektivnost kot temeljna lastnost psihe. Ogledalo. Maska. Magija in gledališče. Delitev gledališke zgodovine. Magijska in igralska identifikacija.

4.
Človekov položaj v svetu: usoda in svoboda. Zgodovina in interpretacija. Seksualnost in kreativnost. Materialni in duhovni nagon. Drama kot popolni karmični mehanizem. Osmišljanje gledališke percepcije. Katarzična ambivalentnost in normotvornost.

5.  
Soodvisnost mišljenja in prostora. Čas. Logično mišljenje ter analitični in sintetični tip dramaturgije. Alogično in paralogično mišljenje v drami. Einsteinovska zavest in princip gledališča v krogli. Osiščna dramaturgija.

 

ZGODOVINA GLEDALIŠKE IGRE
Kratek informativni pregled

Uvod

Predestetska stopnja gledališča
Starodavni kultnomagijski obredi,liturgija in psihodrama
Happeningi, karnevali, proslave

Estetska stopnja gledališča
Grško gledališče
Gledališče rimskega imperija
Gledališče stare Amerike
Azijsko gledališče
Srednjeveško gledališče
Renesansa
Baročno-klasicistični odrski in igralski slog
Meščansko romantični igralski slog
Smeri moderne dramske igre
Še o nekaterih umetniških oblikah gledališke igre

Postestetska stopnja gledališča

Gledališču sorodni moderni mediji

 

SLOVENCI IN GLEDALIŠČE
Iz sociologije in psihologije gledališkega ustvarjanja

Slovenska nacionalna zavest
Nacionalna in kulturnocivilizacijska pogojenost gledališča
O dušah igralcev in idealnih gledalcih
Srečna in nesrečna naključja gledališke zgodovine

 

DRAMA KOT MANDALA
O filozofiji narave in new age dramaturgiji

1.
Ustvarjalni postopek pisanja drame in psihologija mandale. Definicija mandale. Trojna funkcija drame-mandale.

2.
Vpliv velikih filozofij na umetnost. Racionalno in intuitivno znanje. Klasična fizika. Moderna fizika. Einsteinov časovnoprostorski kontinuum. Struktura subatomske materije.

3.
Definicija človeka. Multidimenzionalna resničnost kot princip drame. Drama kot hologram. Sodobna forma drame-mandale. Dramaturški princip sinhronicitete in nelokalnih zvez.

 

O AVTORJU