Vsebina knjige
Predgovor
I. ZGODOVINA GLEDALIŠČA
Uvod v moje ukvarjanje z zgodovino SNG Maribor
»ZIDOVI, DENAR, POLITIKA …«
Zgodovina stavbnega sklopa SNG Maribor (1848–2003)
Uvod
Novogradnja in obnove (1848–1974)
Obnova in novogradnja (1975–2003)
Viri in literatura
SOBIVANJE RAZLIČNOSTI
Sto let Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru (1919–2019)
Uvod v monografijo ob stoletnici SNG Maribor
STO LET REPERTOARJA SNG MARIBOR (1919–2019)
Kratka splošna predstavitev
Uvod
O načinu popisa repertoarja
Kratek zgodovinski presek
Vsebinska naravnanost repertoarjev
Veliki idejno-estetski repertoarni spori
Borštnikovo srečanje
Vodenje gledališča in umetniški ansambli
O arhivskem in drugem gledališko-zgodovinskem gradivu
POMEMBNEJŠI MEJNIKI V PROSTORSKEM IN INSTITUCIONALNEM RAZVOJU GLEDALIŠČA V MARIBORU (1785–2019)
Časovna preglednica
»PO VIHARNIH, KAOTIČNIH OBDOBJIH KONČNO STABILNOST«
Intervju ob jubilejnem gostovanju SNG Maribor v Cankarjevem domu
januarja 2019
»NAVZVEN TRDNI IN MOČNI, NAVZNOTER KRHKI IN RANLJIVI«
Intervju ob stoti obletnici mariborske Drame leta 2019
II. UMETNIŠKO VODENJE GLEDALIŠČA
Uvod
»ZA INTELIGENTNO, DUHOVITO, ZRAČNO UMETNOST«
Iz napovednika sezone 2006/2007
POLJA IGRE, POLJA SANJ
Delovni zapiski umetniškega vodje Drame SNG Maribor (2007–2013)
Uokvirjanje umetniškega koncepta
Odrske uresničitve repertoarnih snovanj
PODROBNEJŠA PREDSTAVITEV GLEDALIŠKEGA DOGAJANJA
Letna poročila Drame SNG Maribor (2007–2013)
Leto 2007
Leto 2008
Leto 2009
Leto 2010
Leto 2011
Leto 2012
Prva polovica leta 2013
NEKAJ SPOMINSKIH UTRINKOV IN SPOZNANJ IZ OBDOBJA UMETNIŠKEGA VODENJA MARIBORSKE DRAME (2006–2013)
»Križišče« Faust
Snovanje repertoarja, spodrsljaji, neuresničene ideje …
Umetniški vodja in gostujoči režiserji
Umetniški vodja in stalni igralski ansambel
Stapljanje odrske in vsakdanje realnosti
Tomaž Pandur in Evropska prestolnica kulture
Post scriptum
PREMIŠLJEVANJA O DILEMAH IN SMISLU GLEDALIŠKEGA USTVARJANJA
Listi iz dnevnika 2008–2009
Uvod
Znova najti točko avtorske istovetnosti
»Čeprav pripadam temu svetu, nisem ta svet«
Živeti v času hiperinflacije informacij in odsotnosti višjih vrednot
Tradicija in avantgarda (gledališke inovacije)
Želim si čim več satvične umetnosti
Gledališče je svetišče svobode
PRED OBDOBJEM PREHODOV
Razmišljanje o prihodnosti gledališča z očišča leta 2012
DANES JE PRAZNIK!
Govor na podelitvi Glazerjevih nagrad leta 2023
»KAR SEM IMEL POVEDATI, SEM POVEDAL«
Intervju ob zaključku umetniškega vodenja mariborske Drame leta 2013
»ZNOVA NA PLEBISCIT ZA DEMOKRACIJO ALI AVTOKRACIJO«
Intervju ob prejemu Glazerjeve nagrade za življenjsko delo leta 2022
GLEDALIŠČE JE SOLIDARNOST
Iz zahvalnega govora ob prejemu Glazerjeve nagrade za življenjsko delo leta 2022
III. PEDAGOŠKO DELO
»NI VEČJEGA VESELJA ZA UČITELJA, KOT ČE LAHKO SVOJE ZNANJE POSREDUJE NADARJENIM IN VEDOŽELJNIM UČENCEM«
Dramski studio v Domu ustvarjalnosti mladih v Mariboru (1988–1990)
MLADI GLEDALIŠKI TALENTI IN NOVI UMETNIŠKI HORIZONTI
Dramski studio in alternativna gledališka gibanja v osemdesetih letih 20. stoletja v Mariboru
DODATEK: Popis repertoarjev (Dramski studio, Mladinsko gledališče Rusli, Mrtvo gledališče/Gledališče begunci)
NOVI UNIVERZITETNI ŠTUDIJ GLEDALIŠKE UMETNOSTI V SLOVENIJI
O nastajanju Akademije za umetnosti v Mariboru (2005–2008)
DODATEK: Končno poročilo o pripravah na ustanovitev gledališkega oddelka
Akademije za umetnosti na Univerzi v Mariboru (2010)
»PROVINCA JE STVAR DUHA, NE PROSTORA«
O pomenu humanistične inteligence v Mariboru (2009)
IV. DRAMATURŠKI ESEJI
Uvod
EKSPERIMENT, KI JE UŠEL NADZORU, ALI KAKO NASTANE EPIDEMIJA NASILJA
(Živalska farma, sez. 2005/2006)
GOGOLJEV (NEUSPELI) BOJ S SENCAMI SMRTI (Mrtve duše, sez. 2013/2014)
GARDEROBER IN ZAKULISJA GLEDALIŠČA (Garderober, sez. 2013/2014)
TISTI, KI VZBUJA NELAGODJE (Pohujšanje v dolini Šentflorjanski, sez. 2014/2015)
KAJ SE ZGODI, KO OSTARI SVET BREZ METAFIZIKE? (Večno mladi, sez. 2015/2016)
NEDOUMLJIVOST PARADOKSA LJUBEZNI (Ponovna združitev dveh Korej, sez. 2016/2017)
»VSE SVOJE ŽIVLJENJE NAJBRŽ NISVA POČELA NIČ DRUGEGA, KOT DA SVA SI ŠLA NAPROTI« (Staromodna komedija, sez. 2016/2017)
MANIFEST IGRALSKE VEŠČINE (Fant, dekle in gospod, sez. 2017/2018)
NESMISEL KOT BIVANJSKA KATEGORIJA (Drugibutalci, sez. 2018/2019)
V KAR VERJAMEŠ, TO SE TI DOGAJA (Lov na čarovnice, sez. 2018/2019)
»ZAKAJ, NESRAMNICA, ME NOČETE LJUBITI?« Zgodovinski in idejni kontekst Molièrove komedije Šola za žene (Šola za žene, sez. 2019/2020)
OGENJ, RIT IN KAČE NISO ZA IGRAČE, Knjižna trilogija Milene Miklavčič in zgodovina spolnih navad pri Slovencih (Prividi kačjega pastirja, sez. 2020/2021)
GLEDALIŠČE KOT VEST DRUŽBE (Proslava, sez. 2020/2021)
PSIHOPATOLOGIJA NEKE UGLEDNE DRUŽINE (Mačka na vroči pločevinasti strehi, sez. 2020/2021)
ČUSTVENA IN POLITIČNA OBČUTLJIVOST SNEŽINKE (Snežinka, sez. 2021/2022)
GLEDALIŠKO PREBUJANJE DUŠE ZEMLJE (O knjigi Romane Ercegović Obredno gledališče)
GLEDALIŠKI SMEH IN EKSISTENCIALNA RADOST (O knjigi Jureta Gantarja Eseji o komediji)
V. SPOMINI IN RAZMIŠLJANJA
DVOJE PISEM: »Je bil to sunek? – Naprej, tako kot teče življenje!«
Pisni intervju s Heleno Grandovec v časopisu Večer, Sobotna priloga, rubrika Fluid, v soboto, 22. marca 2008)
»SPOMINJAM SE …, PISAL SEM DRAME«
Zapis o nastanku drame Potovanje v Rim leta 1988
O NAJZGODNEJŠEM OBDOBJU MOJEGA GLEDALIŠKEGA DELOVANJA
Mladi oder Zreče (1975–1977)
Odraščanje na pobočjih južnega Pohorja
Prva gledališka iniciacija
Prepovedana predstava
BIOGRAFIJA IN BIBLIOGRAFIJA VILIJA RAVNJAKA
Iz utemeljitve predloga za podelitev Glazerjeve nagrade za življenjsko delo predlagatelja SNG Maribor januarja 2022
GLEDALIŠKA BIOGRAFIJA
Kratek oris pisateljskega dela
Povzetki knjig s področja gledališča
GLEDALIŠKA BIBLIOGRAFIJA VILIJA RAVNJAKA (1982–2022)
Dramaturgije uprizoritev
Vodenje Drame SNG Maribor (1985–1989, 2006–2013)
Vodenje Dramskega studia (1985–1993) in Gledališke šole v Mariboru (1998–2002)
Uredniško delo
Režije
Objavljeni in uprizorjeni dramski teksti ter televizijski in filmski scenariji
Knjige s področja gledališča
Knjige z drugih področij (duhovnost, ezoterika, psihološka antropologija …)
Članki
Časopisni in revijalni intervjuji
IMENSKO KAZALO